HYPNOSE OP school? Het kan...
Elke dag worden kinderen en jongeren geconfronteerd met beelden die op hen afkomen en die hen beïnvloeden. Eigenlijk doen ze aan een soort zelfhypnose. Denk maar aan weinig zelfvertrouwen door een negatief zelfbeeld. Iemand die gepest wordt, herhaalt continu het negatief beeld dat op hem of haar afgevuurd wordt. Faalangst omdat we beelden van een mogelijk negatief scenario maken dat nog in de toekomst moet plaatsvinden. Hetzelfde mechanisme zit ook achter piekeren. Je houdt je wakker door een negatieve situatie zo echt voor te stellen dat je niet kunt slapen van de negatieve emoties die erbij opgeroepen worden. Dit principe licht ik toe tijdens voordrachten, workshops, demonstraties, … waarbij ik het principe van hypnose toelicht als een gelijkaardig mechanisme. Wanneer we dus de juiste beelden kiezen en onszelf voorschotelen, gaan we ons beter voelen, kunnen we ons optrekken aan een droom, zelfvertrouwen krijgen, bezig zijn met onze mooie toekomst, …
De meeste programma’s worden op maat gemaakt. Zo zijn er workshops op klasniveau alsook sessies met honderden leerlingen in een aula, sportzaal of theater.
De sessies zijn leerzaam, fun, magisch, boeiend, interactief, toepasbaar, onvergetelijk, uitdagend en vooral respectvoL. De bedoeling is dat Iedereen met nieuwe inspiratie of een nieuw gevoel naar buiten gaat.
De sessies zijn leerzaam, fun, magisch, boeiend, interactief, toepasbaar, onvergetelijk, uitdagend en vooral respectvoL. De bedoeling is dat Iedereen met nieuwe inspiratie of een nieuw gevoel naar buiten gaat.
HET KIND in ons
Als je kijkt naar kinderen dan zien we dikwijls puurheid, spontaneïteit, openheid, oprechtheid, …. Vele eigenschappen die we dikwijls verleren naarmate we ouder worden. Jongeren vluchten al gemakkelijk naar de alcohol (en soms drugs) om weer eens te mogen loslaten en het spontane kind in zich naar boven te halen. Het kind dat meestal ook meer durft. Zou het niet fijn zijn als we het kind op een natuurlijke manier naar boven halen zonder chemie? Dat we mogen anders zijn door onszelf te zijn?
Interactief
Samenhorigheid, veel communiceren, elkaar kunnen verdragen en aanvaarden, anders mogen zijn, … iets wat heel erg leeft bij jongeren. Wat als we eens anders leren denken en kijken naar situaties? Dat we leren onszelf positief te beïnvloeden.
MOTIVEREND
Nemen we niet sneller dingen op als het in een context van fun en ontspanning plaatsvindt? Een open mind leren creëren voor positiviteit, leergierigheid, verandering, creativiteit, diversiteit, …
Een boeiende en ontspannende manier om ons eigen potentieel te ontwikkelen. Uit onze comfortzone leren gaan en samen onze grenzen ontdekken.
Ideaal voor:
Wellness dagen
Leren ontspannen
Leren doelen bereiken
Studiekeuzes maken
Alcohol & drug campagnes
Mental wellness stimuleren
Zelfvertrouwen opbouwen
Anti-Pest programma’s
Laatste 100 dagen
Interviews
Positief leren denken
Leren over (zelf)hypnose
Stimuleren van diversiteit
…